lunes, 30 de enero de 2017

Recenzie Eu sunt Malala de Malala Yousafzai si Christina Lamb


Bună Seara,

Pe ultima sută de metri încep şi eu "Reading-Challenge"-ul pe 2017 celor de la HaiBun.....


-Ianuarie----Carte bazată pe o istorie reală---
Am ales "Eu sunt Malala" de Malala Yousatzai şi Christina Lamb pt că nu avea multe pagini ca şi celelalte sugerite pe site.

Pentru a citi integral această carte este nevoie de multă răbdare şi prezenţă de spirit. 
Cartea este o analiză detaliată a situaţiei din Pakistan.....a sosirii talibanilor şi mai ales a tragediei unei fetiţe de doar 15 ani numită Malala Yousatzai, împuşcată în cap pt că promova dreptul fetelor la educaţie. 


Asistim neputiincioşi la scene dureroase precum fete bătute în stradă sau otrăvite pt că flirtau cu băieţi de aceeaşi vârstă.La asemenea realităţi te întrebi "şi dacă mi se întâmplă mie, ce-aş fii făcut?".
Malala devine o celebritate şi e invitată şi promovată la ONU de Beyonce şi Angelina Jolie.
Ea trăieşte în Anglia şi doreşte să se reântoarcă în ţara ei iubită.Când suntem reduşi la tăcere, nu realizăm cât de puternică ne este vocea. Când talibanii ocupă Valea Swat din Pakistan, printre protestanţi se numără şi Malala.Refuzând să tacă, e împuşcată în cap de la mică distanţă în autobuzul ce o aducea acasă.Ea s-a însănătoşit, deşii nimeni nu crede că va supravieţui....Malala devine un simbol al protestelor paşnice şi e nominalizată pt premiul Nobel pt Pace. 


Ţinând cont că toate persoanele contează, nu trebuie să acceptăm un rău pe care îl putem schimba. Ambiţia, speranţa, voinţa sunt resimţite în această carte şi intră în scenă pe un fundal dureros .Malala nu e un superstar....e doar o fată care vrea să meargă liniştită la şcoală....e o eroină a lumii moderne şi trebuie înţeleasă din perspectiva ei.


Prin ea ne întărim credinţa în puterea oamenilor de a schimba lumea.Christina Lamb e o jurnalistă de profesie şi acordă multă atenţie detaliilor şi faptelor....istoria se îmbină cu literatura şi descrierile artistice.

Această carte subliniază curajul unor părinţi care işi iubesc fiica, într-o societate care preţuieşte fiii.Este o poveste extraordinară despre lupta pt dreptul fetelor la educaţie.....despre un tată care înfiinţează o şcoală şi-şi îndrumă fiica spre învăţământ şi exprimerea liberă.Scopul Malalei e să se trăiască-n pace, să se facă dreptate şi nimeni să nu sufere. 



Reflectând mai mult asupra vieţii şi realităţii (în special în Pakistan, unde mersul la şcoală e un lux)....ducem o viaţă lipsită de griji deşii trăim într-o societate cu probleme majore. Visul Malalei e de a-şi duce studiile la final şi datorită ambiţiei ieşite din comun poate trece de orice obstacol.Asistăm la o manipulare de masă în Pakistan pt că autorităţile nu reuşesc să oprească "talibanii".


 Malala scrie cu multă luciditate şi trage un semnal de alarmă împotriva cerinţelor impuse de aceştia.Cu ajutorul ei pătrundem într-o societate cu legi ipocrite în care educaţia pt femei e inutilă....nu pot fii independente şi le sunt tăiate aripile libertăţii....sunt menite să gătească,să îngrijească de casă şi copii.


Malala e de admirat pt devotamentul şi curajul ei.
Economia Pakistanului s-ar îmbunătăţi dacă s-ar rezolva conflictul între modernism şi tradiţie.E nevoie de mai multe persoane precum Malala.....cu o fire sinceră, puternică şi ambiţioasă.

O recomand cu mult drag şi vă urez Lectură Plăcută!!!!!



Povestea fetei care a luptat pentru educație și a fost împușcată de talibani.

„M-am născut într-o țară care a luat ființă la miezul nopții. Când am fost atât de aproape de moarte, abia trecuse de miezul zilei.”



CITATE DIN CARTE:

„Ne dăm seama cât sunt de importante vocile noastre doar atunci când nu ni se dă voie să vorbim.”
Tot ce îmi doresc este să învăţ şi îmi este frică că nu aş putea fi lasată să fac asta.
“Un copil, un învăţător, o carte şi un stilou sunt suficiente pentru a schimba lumea.”
“Stă în natura omului să nu realizăm cât de important este un lucru decât atunci când l-am pierdut. În Pakistan, când ni s-a interzis să mai mergem la şcoală,abia atunci am realizat că educaţia este un instrument important şi puternic pentru femei.”
Părea nedrept și inconfortabil să trăiești în spatele unor bucăți de material. Încă de când eram foarte mică, le-am spus părinților că n-aveam să-mi acopăr fața indiferent de ce făceau celelalte fete. Chipul meu era identitatea mea. Mama, care chiar e devotată și ține la tradiție, a fost șocată. Rudele noastre considerau că sunt foarte îndrăzneață. (Unii spuneau că-s obraznică.) Dar tata zicea că pot să fac ce vreau.
– Malala o să trăiască liberă ca pasărea cerului, le spunea el tuturor.

1 comentario:

  1. Nu am citit cartea. Stiu ca este foarte apreciata mai ales ca este inspirata din realitate. Una foarte crunta, din pacate.

    ResponderEliminar